سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس حکمت، نهالستان فضلاست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :6
کل بازدید :24325
تعداد کل یاداشته ها : 8
103/1/10
8:37 ص

سال 78 بود و من اوج مشکلاتم در قم. یکی از دوستان صمیمی آن روزگارم حسین ناظری بود. دوستی داشت که تخلیع روح میکرد. حالا تخلیع روح چیست خودم هم دقیقا نمیدانم همینقدر میدانم که برخی میتوانند روحشان را با اختیار خویش به منطقه ای بفرستند یا وارد عوالمی شوند که تفصیلش الله اعلم.
شبی از شبها آقای ناظری دوستش را دعوت کرده بود و دوست دیگرم مهدی بخشیان نیز حاضرِ آن جلسه بود. با آنکه من در آن جلسه نبودم مهدی یاد گرفتاری من افتاده بود و از آقایی که تخلیع روح میکرد و در آن لحظه با روح مرحوم محمد حسین تخته فولادی ارتباط گرفته بود پرسیده بود که الف ن چرا اینقدر گرفتار است. مرحوم تخته فولادی گفته بود چون دوستت توکل ندارد.
اکنون پس از 14 سال تازه میفهمم منظور مرحوم تخته فولادی چه بوده است. بلب آنکس که به خدا توکل داشته باشد راه میانبر برای خود نمی تراشد یئسف ئار بر مصائب صبر میکند و هیچگاه با تظاهر راه نارفته را رفته نشان نمی دهد. ممکن است راه های مجازی از قبیل پنهان کاری و دروغ چند روزی مشکل انسان را قابل تحمل کند اما دوباره همان مشکل با مشکل دیگری توأم شده و اثر بذتری خواهد داشت و همین است مفهوم وعده الهی که "وعده شیطان جز دروغ چیز دیگری نیست و ما یعدهم الشیطان الا غرورا" باری کسی که که بخدا توکل کرده بر شرایط موجود صبر کند و برای برون رفت جز حق نپوید داوند عمر و رندگیش را برکت واهد داد نه مثل الف بیچاره که علیرغم کوهی از استعداد در جایگاه واقعی خویش نیست و البته کسی جز ویش را ملامت نکند و لا یلومن الا نفسه.    


92/12/15::: 8:45 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ راستی شاید این روزها امام حسین به مکه برسند اما بگذارید مقایسه ای داشته باشم بین امام حسین و امام رضا علیهما السلام هر دو قبل از رفتن به غربت و حرکت به سوی مشهد و مذبح خویش به زیارت کعبه رفته اند و هر دو قبل از سفر خبر از شهادت خویش داده اند آن یک به ندای اراد الله ان یراک قتیلا و این یک با بیان اینکه این سفر بازگشتی ندارد


+ امام صادق علیه السلام فرمود: روز قیامت افرادی را به جهنم می برند و خداوند به خازن جهنم فرمان می دهد: دستانشان را مسوزان که به یاری بندگانم شتافته و پاهایشان را مسوزان که به مسجد رفته و صورتشان را مسوزان که به خوبی وضو گرفته اند و زبانشان را مسوزان که قرآن قرائت کرده و قلبهایشان را مسوزان که حافظ قرآن بوده است.
+ تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: روز اول شعبان شیطان سربازانش را در زمین پراکنده می سازد و می گوید: «بکوشید در جذب بندگان خدا و مانع اطاعت آنان از خدا شوید» و خداوند ملائکه را در زمین پراکنده می سازد و فرمان می دهد: «بکوشید در ثابت نگه داشتن بندگان من و یاری آنان بر نیکی. همه بندگان من بواسطه شما سعادتمند می شوند مگر طغیانگر و عاصی
+ بسم الله مدتی است که بخاطر نان، مجبور شدم از ظاهر کار اصلیم خارج شم و مدیریت یه کارگاه تولیدی پمپ هیدرولیک را قبول کنم. از این جهت هم خدا را شاکرم که توفیق کسب حلال رو بهم داده و هم ناراحت از مسائلی که در پیرامونم می بینم. جمله ای دارند حضرت عیسی علیه السلام که: نشستن با عالم در مزبله بهتر است از نشستن با جاهل در کاخ.
+ *نگاه* مصباح الشریعه: حضرت عیسی علیه السلام فرمود: آگاه باشید مرگ برای شما بهتر است از اینکه به چیزی که از نگاه کردن به آن نهی شده اید بنگرید.
+ *سینما و انتقال مفاهیم* سینما ماهیت اثباتی دارد و نمی توان برای آن ماهیت سلبی قائل شد. یعنی اگر حتی فیلمی برای نقد موضوعی ساخته شود و در آن فیلم به طور مستقیم آن موضوع به نمایش درآید مخاطب بیش از انکه متوجه نقد آن موضوع شود آن را به عنوان یک هنجار حداقل در پس ذهن خود خواهد پذیرفت
+ قم را دوست دارم اما نه بخاطر فضای شهریش که به شدت دلگیر و بی نظم و فلان تو فلانه (مثلا تو مایه های شیر تو شیر) قم را دوست دارم اما نه به خاطر مدارس علمیه و مراکز حوزویش که به مدیریتش اعتراض دارم و البته تقدس و معنویتش قابل نقد نیست یا بهتر بگم من کی باشم که به معنویت بعضی حوزه هاش نظر بدی داشته باشم
+ این روزها سریال تلویزیونی *در چشم باد* از شبکه شما و شبکه تماشا پخش میشود اگر چه پخش اولیه آن چند سال پیش انجام شده است اما پخش مجدد آن جای بررسی را باقی می گذارد.


+ حدود نیم ساعت پیش وقتی وارد صفحه اول پارسی بلاگ شدم در لیست وبلاگهای تازه به روز شده به وبلاگی برخوردم که به صورت غیر مستقیم سعی در توجیه روابط دختر و پسر داشت.
+ داستان یوسف را که در قاب تلویزیون ببینی و تباهی جامعه آنروز را که در نظر آوری خواهی دانست کید شیطان ضعیف است شیطان هر چه سعی در تباهی داشته باشد باز هم خدایی خدا نمایان تر خواهد شد چرا که اگر تباهی به حدی برسد که جز مردی آسمانی نتواند محوش کند دلیلی قاطع بر قدرت خدا و عجز مدعیان دروغین و مخلوقات خواهد شد.